1. +14 centimeter
De tweede Peugeot 2008 is 4,30 meter lang. Dat is 14 centimeter meer dan de huidige generatie. Op die manier neemt de binnenruimte toe. De wielbasis, wat de afstand is tussen de voor- en de achterwielen, gaat er zo met 6 centimeter op vooruit.
2. 434 liter
De koffer van deze nieuwe 2008 slikt 434 liter. Dat is meer dan de afzwaaiende generatie, die zich beperkt tot 360 liter in vijfzitsopstelling.
3. 10 duim
Het centrale aanraakscherm heeft een diameter van tot 10 duim. Ter vergelijking: de huidige generatie houdt het bij slechts 7 duim. Uiteraard is dit grote centrale scherm compatibel met MirrorScreen, wat betekent dat het de protocollen kent voor MirrorLink, Apple CarPlay en Android Auto. Er is ook een inductief laadvlak voorzien.
4. 3 motoren
Net zoals zijn kleine broer 208 is de nieuwe SUV 2008 van bij de start van zijn carrière verkrijgbaar met 3 verschillende soorten motoren: benzines (100, 130 of 155 pk), diesels (100 of 130 pk) en een elektrische variant met 136 pk. Die laatste is uitgerust met een batterij van 50 kWh en geraakt volgens de WLTP-norm 310 kilometer ver.
5. 4 uitrustingsniveaus
Peugeot biedt zijn nieuwe 2008 in vier uitrustingsniveaus aan: Active, Allure, GT Line en GT. Al die lijnen zijn verkrijgbaar met zowel de verbrandingsmotoren als met de elektrische versie. De topniveaus GT Line en GT zijn uiteraard uitgerust met specifieke uiterlijke details, zoals bijvoorbeeld de full-ledkoplampen met een lichtsignatuur met drie klauwstrepen. Verder staan deze versies op grote 18-duimvelgen.
6. 2 productiesites
De nieuwe 2008 is bestemd voor een wereldwijde carrière en zal daarom op twee plaatsen worden gebouwd. De fabriek van Wuhan in China assembleert de exemplaren die voor de enorme Chinese markt zijn bedoeld. En de site in het Spaanse Vigo moet de rest van de wereld bedienen, waaronder uiteraard ook België.
7. 0 tot 114 g/km
Naast de elektrische versie, die uiteraard een CO2-uitstoot van 0 g/km laat optekenen, slagen de andere nieuwe 2008-versies er vandaag in om hun ‘gecorreleerde NEDC-uitstoot’ onder de 115 g/km te houden. De benzines zitten tussen de 112 en de 114 g/km, de diesels slagen er zelfs in om onder de grens van de 100 gram te blijven: 98 g/km voor de BlueHDI met 100 pk en manuele versnellingsbak en 97 g/km voor de 130 pk met achttrapsautomaat.